کاربر گرامی !؛ لطفا به منظور بهره گیری از کلیه قابلیت های وبلاگ از مرورگر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده نمائید

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

معرفی کتاب با موضوع ازدواج توسط دبیرکل نهاد

سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۲۱ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مدتی است در صفحه شخصی خود در سایت آپارات اقدام به انتشار فیلم‌هایی که در آنها به معرفی کتاب پرداخته است می‌کند. وی همزمان با سالروز ازدواج مبارک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، فیلمی منتشر کرده است که در آن، کتابی با عنوان «دو کوچه قبل از بله» از «سیدعلی پورحسینی» را معرفی می‌کند. در این کتاب به زبانی ساده و شیوا درباره جوان و ازدواج و البته مسائل مهمی که با آن روبه رو است پرداخته شده است. سعی شده که آموزش‌های کوتاه و مفیدی درباره ازدواج به جوانان و البته زوج‌های جوان داده شود؛ جوانی و اهمیت ازدواج، ازدواج و انگیزه‌های پسندیده و ناپسند، شرایط لازم برای ازدواج، ازدواج‌های سست و شکست‌پذیر، شخصیت‌شناسی و اولویت‌بندی در ملاک‌های انتخاب همسر شایسته و مراحل اجرایی ازدواج مهم‌ترین سرفصل‌های این کتاب است.

کتاب «دو کوچه قبل از بله» شامل‌ مباحثی در خصوص«پیوند مقدس ازدواج» است، و طی آن عمده‌ترین معیارهای گزینش همسر تشریح می‌گردد. اما از آنجا که اغلب جوانان (چه دختر و چه پسر) خام و کم‌تجربه هستند، مؤلف نکاتی را خطاب به والدین و نیز جوانان در آستانه‌ ازدواج بیان کرده ‌است. این مطالب برگرفته از آموزه‌های دینی و در مورد آداب و شرایط ازدواج، فرآیند خواستگاری، لزوم شناخت طرفین از یکدیگر، و توصیف انواع ازدواج‌های سست و شکست‌پذیر می‌باشد.

گزیده‌ای از کتاب:

در بخشی از این کتاب درباره ویژگی‌های همسر مناسب آمده است: یکی از ویژگی‌های لازم برای یک همسر مناسب، حسن خلق است. داشتن صفات اخلاقی نیکو یکی از مهم‌ترین مسائلی است که موجب سعادت و دوام زندگی زناشویی می‌شود. مراد از حسن خلق، رفتارها و تعامل‌های مناسب در زندگی و سازگاری و مدارا با افراد است. اساس زندگی زناشویی، سازگاری، تفاهم و همکاری است که این امور فقط در پرتو حسن خلق فراهم می‌شود. حسن خلق نیز شرطی لازم و ملاکی مطلق برای همسر مناسب است. بنابراین اگر فردی از حسن خلق برخوردار نباشد، فاقد شرایط لازم محسوب می‌شود؛ به همین دلیل، اولیای دین به صراحت از ازدواج با افراد بدخلق نهی کرده‌اند. وقتی از رسول خدا سوال شد که دختران خود را به ازدواج چه افرادی درآورند؟ فرمودند: کسی که اخلاقش نیکو و دیندار باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند فیلم معرفی کتاب «دو کوچه قبل از بله»توسط دبیرکل نهاد را از ایـــنجا تماشا کنند.

  • کارشناسان امور کتابخانه ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی