کاربر گرامی !؛ لطفا به منظور بهره گیری از کلیه قابلیت های وبلاگ از مرورگر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده نمائید

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، مسابقه شاهنامه خوانی و تزئین سفره هفت سین کتابخانه عمومی شهید خضریان با حضور و همکاری تعداد زیادی از اعضای فعال این کتابخانه انجام شد.

امینیان مسئول کتابخانه عمومی شهید خضریان با بیان این مطلب که  برگزاری‌ آیین و سنت برخاسته از باورها، فرهنگ، تاریخ، مکتب، شیوه‌ زندگی، شرایط جغرافیایی، اسطوره‌ها و نیز نشان از خواست و ارزش­های مردم هر سرزمین‌ است اظهار داشت: هفت سین نوروز یک سنت کهن پارسی است و این سنت از زمان باستان تا امروز همچنان جایگاه ویژه خود را نزد ایرانیان حفظ کرده است که این سنت کهن دارای معانی ویژه و نیز نشانی از رمز و رازهای هوشمندانه زندگی نیاکان ماست که دارای نمادهایی همچون: خرمی، خیر و برکت ، نماد مهر و مهرورزی، حیات و ... است.

     امینیان در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه شاهنامه خوانی و تزئین سفره هفت سین تصریح کرد: شاداب سازی محیط کتابخانه از جمله مهم ترین راهکارها برای جذب مراجعان از جمله کودکان و نوجوانان  است و هدف از مسابقه شاهنامه خوانی و تزئین سفره هفت سین به شکل نقشه کشور عزیزمان ایران با حضور اعضای فعال کودک و نوجوان کتابخانه به منظور آشنایی بیشتر این گروه از اعضای کتابخانه با آداب و رسوم زیبا و عمیق این مرز و بوم است.

      وی در خاتمه اظهار داشت: مهم ترین هدف از این حرکت فرهنگی، حفظ رسوم فرهنگی و سوق دادن مراجعان به سمت نشاط و تحرک اجتماعی است.

 

  • کارشناسان امور کتابخانه ها

نظرات  (۱)

با سلام و خسته نباشید

زیبا بود و خلاقانه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی