کاربر گرامی !؛ لطفا به منظور بهره گیری از کلیه قابلیت های وبلاگ از مرورگر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده نمائید

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پس از تأمین تقریبی زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات با کیفیت در کتابخانه‌های عمومی، بهبود معیشت و ارتقای منزلت اجتماعی کتابداران در پرتوی اجرای سیاست «کتابدار محوری» و ارائه آموزش‌های متنوع در حوزه‌های مختلف، همزمان با آغاز سال 1395، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن نامگذاری امسال به نام «سال خواندن»، سند سیاست‌ها و شاخص‌های برنامه‌ای‌اش در سال جاری را منتشر و ابلاغ کرده است.

در ابتدای این سند، اصول حاکم بر سیاست‌ها و شاخص‌های برنامه‌ای سال 95 ذکر شده است که عبارتند از: «ترویج و تبلیغ تجربه مثبت خواندن با تمرکز بر لذت خواندن و نشان دادن سودمندی‌های خواندن؛ تبدیل کتابخانه‌ عمومی به پاتوقی برای خواندن و ارائه خدمات مبتنی بر محوریت فضای کتابخانه؛ طراحی، اقدام و ارتقای فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی حول موضوع خواندن با محوریت قراردادن اولویت‌های محلی؛ معرفی سبک زندگی مطالعه‌محور و فعال سازی اعضای موجود از اصول کلی حاکم بر فعالیت‌های نهاد در سالجاری خواهند بود. »

در بخش دوم این سند، سیاست‌ها و شاخص‌های فضا، کتابخانه، عضو، کتابدار، خدمات، منابع، پژوهش و آموزش، برنامه‌های فرهنگی، خدمات جنبی و تبلیغات و مدیریت مشارکتی توصیف و تبیین شده است.
نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پس از بررسی، کارشناسی و استفاده از نظرات و تجربیات جامعه کتابداری کشور در دوره جدید فعالیت‌هایش در دو سال اخیر، ضمن هدف‌گذاری و نامیدن سال 1395 به نام «سال خواندن»، تلاش می‌کند با ارائه خدمات متنوع و با کیفیت‌تری را به‌واسطه‌ی کتابخانه‌های جذاب ارائه کرده و فعالیت‌هایش را به صورت متمرکز گسترش دهد.

پیش از این دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سال 1395 را «سال خواندن» برای کتابخانه‌های عمومی نامگذاری کرده بود. سند سیاست‌ها و شاخص‌های برنامه‌ای «سال خواندن» را اینجا ببینید.

  • کارشناسان امور کتابخانه ها

نظرات  (۱)

سلام و عرض ادب و تشکر

ببخشید میشه این سیاستها رو بیشتر شرح بدید ؟؟؟حقیقتش بنظرم خیلی کلی بود و اگه میشه جزئیاتشو رو با توجه به هر کتابخانه شرح بدین ممنون میشم . باسپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی