کاربر گرامی !؛ لطفا به منظور بهره گیری از کلیه قابلیت های وبلاگ از مرورگر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده نمائید

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.


به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های نهاد کتابخانه‌ها گسترش کتابخوانی و تربیت کتابخوانان است، اظهار کرد: امسال نیز در راستای این سیاست‌ها، به نام سال "خواندن" نامگذاری شده است.

دکترعاطفه زارعی با بیان اینکه از اواخر فروردین ماه مراحل اجرایی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی کلید خورد، افزود: بانک کشاروزی این جشنواره را به طور مستمر حمایت کرد.

دکتر زارعی با بیان اینکه این اداره با برپایی 10 جلسه، روند برگزاری جشنواره رضوی در همدان را تبیین کرد، گفت: به دلیل تسهیل و موج‌آفرینی در برگزاری جشنواره، با تشکیل انجمن‌های کتابخانه‌ها در 9 شهرستان به ریاست فرمانداران با موضوع برگزاری با شکوه جشنواره رضوی، روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقدام به بسیج ظرفیت‌های شهرستان کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه در اتوبوس‌ها، مسیرهای پرتردد، دستگاه‌ها و سازمان‌ها، صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و مجازی و مناطق گردشگری تبلیغات این جشنواره انجام شد، گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع)، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار گسترده این آثار از اهداف اصلی این جشنواره بود.

 دبیر استانی ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان اینکه بیشترین شرکت کنندگان مسابقه مربوط به قشر کودکان بود بیان کرد: در این جشنواره چهارصد نفر به تمام سوالات مسابقه پاسخ صحیح دادند که از 28 نفر از برگزیدگان آنها به قید قرعه تقدیر می‌شود.

وی با تشکر از همکاری دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای این مسابقه افزود: این جشنواره با بسیج همگانی انجام شد و یکی دیگر از اهداف ما از برگزاری چنین برنامه‌هایی، ترویج مطالعه در فضای مکتوب و مجازی برای ارائه منابع و هدایت عموم مردم به فضای کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با قدردانی از استقبال گسترده مردم تصریح کرد: با وجود اینکه اینکه کتاب‌ها از طریق کتابخانه‌ها توزیع شد، استقبال از مسابقه به گونه‌ای بود که ما با کمبود کتاب و منابع روبه رو شده و ثابت کرد که کتاب هنوز جایگاه خود را در جامعه دارد و مردم ما کتاب دوست هستند.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار لوح فشرده تهیه و در سراسر استان توزیع شد، گفت: کتاب‌های مسابقه در سایت اینترنتی نیز بارگذاری شده و مورد استفاده قرار گرفت.

یک استاد حوزه و دانشگاه نیز در اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان اینکه امام رضا(ع) را امام رئوف می‌دانند زیرا امامی است که رأفت او ملموس است، اظهار کرد: شیعیان واقعی، همه اوامر خداوند را اجرا می‌کنند و چشم می‌گویند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسینی با بیان اینکه برخی ادعا می‌کنند که شیعه هستند اما رفتار آنان به شیعیان واقعی نزدیک نیست، افزود: یکی از مهمترین فریضه‌هایی که انجام نمی‌شود امر به معروف و نهی از منکر است.وی با بیان اینکه اسلام مرز جغرافیایی ندارد، تصریح کرد: اسلام مرز اعتقادی دارد و رهبر جامعه، رهبر همه مسلمانان است.

 در پایان این مراسم کتابخانه‌های فعال در جشنواره کتابخوانی رضوی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

از سه مدیر روابط عمومی دستگاه‌های بانک کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی و سپاه انصار الحسین(علیه السلام) همدان، به عنوان مسؤولان روابط عمومی فعال در جشنواره کتابخوانی رضوی نیز تقدیر به عمل آمد.

  • کارشناسان امور کتابخانه ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی