کاربر گرامی !؛ لطفا به منظور بهره گیری از کلیه قابلیت های وبلاگ از مرورگر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده نمائید

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد از طراحی و پیاده‌سازی سامانه اینترنتی انتخاب کتابدار برتر توسط اداره کل امور کتابخانه‌ها و با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات خبر داد.

محمد اله‌یاری با اشاره به آیین تجلیل از مقام کتابدار گفت: ازآنجاکه کتابداران به‌عنوان اصلی‌ترین و باارزش‌ترین سرمایه‌های انسانی در مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از جایگاه والایی برخوردار هستند، هرساله در آبان ماه و هم‌زمان با سالروز  بزرگداشت فقیه فیلسوف و مفسر ارزشمند شیعه، علامه سید محمدحسین طباطبایی (ره)، با هدف ارج نهادن به مقام و منزلت کتابداران، تقدیر از تلاش‌های بی‌شائبه آنان در عرصه جهاد فرهنگی کشور، تکریم و پاسداشت مقام کتاب و کتابخوانی، برنامه‌هایی در سراسر کشور  برگزار می‌شود که ازجمله آن‌ها انتخاب و معرفی کتابداران برتر کشور است.

وی افزود: در آخرین دوره انتخاب کتابداران برتر در سال 1394، کارگروه ویژه‌ای تشکیل شد که از جمله تصمیمات آن کارگروه، پیاده‌سازی فرایند انتخاب کتابداران برتر در قالب نرم‌افزار و به‌صورت تحت وب بوده است؛ تا هم فرصت حضور و مشارکت برابر برای تمامی کتابداران فراهم شود و هم مدت‌زمان بررسی و ارزیابی پرونده‌ها و امتیازدهی به آنان نیز تسریع شود؛ به همین منظور، اداره کل امور کتابخانه‌ها که متولی بررسی پرونده‌های دریافتی و انتخاب کتابداران برتر است، با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات، زیرساخت فنی و فرایندی این امر را فراهم کرده‌اند که در قالب سامانه اینترنتی انتخاب کتابدار برتر فعال شده است.

اله‌یاری در ادامه اعلام کرد، دسترسی به سامانه اینترنتی انتخاب کتابدار برتر، از طریق وب‌سایت سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی (سامان(امکان‌پذیر خواهد شد. کتابداران و مسئولان کتابخانه‌ها می‌توانند از تاریخ 3 الی 8 مهرماه نسبت به تکمیل پرونده‌های خود اقدام کنند.

وی افزود: کتابداران محترم ضمن ارسال مدارک خود از طریق این سامانه، در زمان تعیین‌شده، می بایست مدارک خود  را به کمیته‌های استانی نیز ارائه دهند.

نهاد کتابخانه های عمومی هر سال همزمان با روز 24 آبان، روز کتاب،‌کتابخوانی و کتابدار،‌از کتابداران برتر کشور تجلیل و تقدیر می‌کند.

 

  • کارشناسان امور کتابخانه ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی