کاربر گرامی !؛ لطفا به منظور بهره گیری از کلیه قابلیت های وبلاگ از مرورگر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده نمائید

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.


به گزارش روابط‌عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب «راهنمای آموزشی سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور (سامان)» به کوشش سیدمهدی حسینی، کارشناس اداره کل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، تالیف و توسط «موسسه انتشارات کتاب نشر» منتشر شد.

با توجه به اتصال بیش از 2300 کتابخانه عمومی کشور به سامانه جامع و یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی (سامان)، و ضرورت وجود مرجعی آموزشی برای کتابداران و کاربران سامان، این کتاب در 9 فصل، و با محوریت آموزش نکات، امکانات، بخش‌ها و قابلیت‌های مهم و ضروری سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی (سامان) فراهم شده است.

در کتاب «راهنمای آموزشی سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی(سامان، آموزش‌های مربوط به تنظیمات مرورگر و چاپگر، انواع امکانات جستجو و بازیابی اطلاعات، قابلیت‌های فراهم شده در زمینه ثبت و ویرایش نسخه، نحوه جستجوی اطلاعات اعضاء و ثبت‌نام افراد، امکانات مربوط به امانت منابع، نحوه آماده‌سازی منابع در کتابخانه، روش‌های مختلف تهیه آمار و گزارش به همراه نکات فراوان و کاربردی مورد نیاز کتابداران ارائه شده است.

در تدوین و نگارش این کتاب، سعی شده است که  قابلیت‌های ممتاز و مهم نرم‌افزار سامانه مدیریت از جمله امکان پیش‌ثبت‌نام اینترنتی اعضا، عضویت سراسری، امکان رزرو و تمدید اینترنتی منابع، و انواع گزارش‌گیری‌های فراهم شده در آن با زبانی ساده، همراه با نمونه، الگو، و تصاویر رنگی در دسترس خواننده، کتابداران و کاربران قرار گیرد.

سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور(سامان)، به منظور رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی نهاد در بهره‌گیری از نرم افزار کتابخانه‌ای و با هدف پیاده‌سازی نظام جامع، تحت وب، یکپارچه و متمرکز مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور طرح‌ریزی و پیاده سازی، شده است. معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات مدیریت فنی سامانه و معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی مدیریت ارتقاء فرایندها، پشتیبانی و آموزش کاربران را برعهده دارند.
این کتاب به زودی برای کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال می‌شود.

  • کارشناسان امور کتابخانه ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی