کاربر گرامی !؛ لطفا به منظور بهره گیری از کلیه قابلیت های وبلاگ از مرورگر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده نمائید

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، نشست ویژه کتاب‌خوان «اسوه‌های فاطمی» با محوریت معرفی شخصیت مبارز انقلابی مرحومه مرضیه حدیدچی(دباغ) و با حضور رضوانه و ریحانه دباغ؛ دختران مرحومه حدیدچی(دباغ)، دکتر عاطفه زارعی؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان، دکتر طاهره دوروزی؛ مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، فاضل عبادی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، سید محمدرضا جوادی؛ مدیرکل کانون پرورش فکری همدان و جمع کثیری از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در تالار فجر همدان برگزار شد.

در این نشست سه کتاب توسط چهره‌های شاخص علمی، فرهنگی و ورزشی استان برای حضار معرفی شد، که در ادامه خلاصه کتاب‌ها بیان می‌شود:

« خواهر طاهره»/ نوشته: رضا رئیسی/ ارائه کننده: مه‌لقا جامه‌بزرگ (از قهرمانان برتر ورزشی کشور)

این کتاب خاطرات و سرگذشت مرحومه دباغ؛ نماد زن مبارز انقلابی و مسلمان به شمار می‌آید و به مخاطب نشان می‌دهد که دیانت و سیاست همیشه باهم هستند و زن بودن هیچگونه محدودیتی در این مسیر ایجاد نمی‌کند چرا که مرحومه حدیدیچی با داشتن هشت فرزند و اداره زندگی توانست در پیروزی انقلاب نیز نقش مهمی داشته باشد.

«خاطرات مرضیه حدیدچی»/ نوشته: محسن کاظمی/ ارائه کننده: طاهره افشین زاد (مدرس و مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) 

این کتاب در 4 فصل تدوین شده که از ابتدای تولد، دوران نوجوانی، ورود به زندگی مشترک، فعالیت‌های سیاسی و ... مرحومه حدیدچی را به تصویر می‌کشد و به بیان خصوصیات زندگی مرحومه دباغ از جمله، برای خدا زندگی کردن، حق جوئی، ولایی بودن و مطیع محض بودن می‌پردازد.

«زنی از تبار الوند»/ نوشته: مونا اسکندری/ ارائه کننده: فاطمه ستاری‌نوید (مدرس دانشگاه و مدیر سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصار الحسین(علیه السلام)

این کتاب با اشاره به مبارزه، زندانی شدن، خروج از وطن و رفتن به سوریه و لبنان و ... و بازگشت به وطن در بخش‌‌های مختلف را به خوبی به تصویر کشیده و به بیان خاطراتی از فرماندهی سپاه انصارالحسین (ع)، نمایندگی سه دوره مجلس، نماینده امام(ره) در سفر به شوروی و رساندن پیام تاریخی به گروباچف در تاریخچه زندگانی مرحومه دباغ پرداخته است.

مراسم با پخش کلیپی از شخصیت مرحومه دباغ ادامه یافت تا اینکه رضوانه دباغ؛ دختر مرحومه حدیدچی(دباغ) به روی سن آمد و با چشمانی اشکبار به معرفی شخصیت مادر خود پرداخت.

وی با بیان اینکه نام مادرم را «مرضیه» نهادند تا مرضی خداوند قرار گیرد، اظهار داشت: مادرم شخصیت انقلابی بود که نشان داد زن می‌تواند اوج فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی را داشته باشد در حالی که تمام مواضین و حدود شرعی را نیز رعایت کند.

رضوانه دباغ عنوان کرد: از ویژگی‌های ممتاز مادرم پایبندی به ولایت فقیه بود که از اولین لحظه، مبارزه را با فتوا و کسب تکلیف از ولایت آغاز کرد و تا آخرین لحظه عمر خود نیز از ولایت فقیه زاویه نگرفت و کاملا برمبنای تکلیفی که ولایت تعیین کرده بود، مسیر مبارزه و زندگی خود را بر آن اساس تنظیم کرد.

رضوانه دباغ با بیان اینکه زندگی مرحوم دباغ بدون اسراف بود و سادگی و نکته‌سنجی‌اش برایم درس شده است، گفت: او در سطر و خط، خلاصه نمی‌شود و یک تاریخ و فصلی از انقلاب است.

در پایان این مراسم از سه معرف کتاب و دختران مرحومه مرضیه حدیدچی (دباغ) تقدیر شد.

 

 

  • کارشناسان امور کتابخانه ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی