کاربر گرامی !؛ لطفا به منظور بهره گیری از کلیه قابلیت های وبلاگ از مرورگر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده نمائید

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۹
آذر

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۹
آذر

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۹
آذر

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات در اطلاعیه‌ای با اشاره به تحویل مدارک داوطلبان دعوت شده به گزینش آزمون استخدامی سال 94 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آورده است: به اطلاع داوطلبان آزمون استخدامی سال 94 نهاد کتابخانه‌ها که در کارنامه آزمون آنها عبارت "دعوت به گزینش" درج شده است می‌رساند، ضروریست مدارک ذکر شده در ادامه این اطلاعیه را شخصاً از تاریخ 94/09/30 لغایت 94/10/09 به واحد حراست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مورد تقاضای خود برای استخدام تحویل دهند .

طبق این اطلاعیه، مدارک مورد نیاز اعلام شده عبارتند از: 

1. اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه

2. اصل کارت‌ ملی و کپی از دو طرف آن

3. اصل و کپی مدرک فراغت از تحصیل و یا گواهی‌موقت

4. اصل و کپی کارت پایان‌خدمت و یا گواهی‌ معافیت قانونی دائم برای آقایان

5.چهار قطعه عکس 4×3 جدید و پشت نویسی‌شده

6. گواهی معتبر مبنی بر ایثارگری برای داوطلبانی که بر اساس سهمیه ایثارگران دعوت به گزینش شده‌اند.

7.گواهی معتبر حضور در جبهه‌های حق علیه باطل که مبنی بر حداقل شش ماه حضور داوطلبانه خود داوطلب یا همسر و یا والدین وی در جبهه باشد، برای داوطلبانی که بر اساس سهمه رزمندگان دعوت به گزینش شده‌‍اند.

8.  گواهی معتبر سابقه کار برای داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام‌وقت در دستگاه‌های اجرایی از تاریخ 1357/11/22به خدمت اشتغال داشته‌اند و به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها به حداکثر سن آنها افزوده شده است.

9.  مدارک معتبر مربوط به تأیید بومی بودن (برای آقایان در سطح استان مورد تقاضا برای خدمت و برای خانم‌ها در سطح شهرستان مورد تقاضا برای خدمت) که می‌بایست شامل یکی از موارد ذیل باشد: 

الف ـ اصل و کپی شناسنامه داوطلب یا همسر وی برای داوطلبانی که شهرستان یا استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان یا استان مورد تقاضا برای استخدام یکی است.

ب ـ برای داوطلبانی که همسر یا فرزند کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) هستند و شهرستان یا استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی والدین یا همسر داوطلب با شهرستان یا استان مورد تقاضا برای استخدام یکی ‌باشد، می‌بایست گواهی معتبر از سازمان یا ارگانی که همسر داوطلب یا والدین داوطلب در آن مشغول به خدمت هستند و یا از آن بازنشسته شده‌اند، ارائه شود.

ج ـ گواهی معتبر مبنی بر تحصیل داوطلب در استان و یا شهرستان محل تقاضا برای داوطلبانی که حداقل چهار سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه) خود را به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان و یا استان مورد تقاضا برای استخدام طی کرده‌اند.
د ـ گواهی معتبر در خصوص پرداخت بیمه به مدت حداقل چهار سال، برای داوطلبانی که خود داوطلب یا پدر یا مادر و یا همسر وی،حداقل چهار (4) سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان و یا استان مورد تقاضا برای استخدام را دارند.

معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات در پایان این اطلاعیه خاطرنشان کرده است:‌لازم به ذکر است در صورت ناقص بودن مدارک تحویلی و یا هرگونه مغایرت مدارک با مفاد مندرج در آگهی استخدام نهاد، دعوت به گزینش داوطلب کان لم یکن تلقی خواهد شد.
گفتنی است نتایج آزمون استخدامی سال 1394 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اواسط آبان‌ماه گذشته از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام شد.لازم به یادآوری است، هرگونه اطلاع‌رسانی در این خصوص تنها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر می‌شود.


  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۸
آذر

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۴
آذر

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با انتخاب عنوان «کتابدار» برای خود، مدیران، کارشناسان ستادی و تمامی همکاران این مجموعه، به ارائه تعریف خویش از کتابدار ایده آل پرداخت. وی تصریح کرد: وضعیت ایده آل ممکن است به زودی دست یافتنی نباشد، با این حال چنانچه آرمان و شرایط ایده آل را برای خود تعیین نکنیم، مسیری برای حرکت نخواهیم داشت. بنابراین با نگاهی علمی و آرمانی، همچنین با فرض عدم وجود هر گونه مشکلی، ویژگی های یک کتابدار ایده آل را با یکدیگر مرور می کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار داشت: در گام نخست، لازم است کتابدار تخصص و مهارت لازم برای تصدی شغل مورد نظر را داشته باشد. خدمات کتابخانه ای، ابزار کار، چگونگی تشخیص و رفع نیاز اطلاعاتی مراجعین و ... را بشناسد. دومین ویژگی مورد نیاز، کسب آگاهی و دانش مربوط به محتوای شغل است؛ که متأسفانه این بخش در رشته های دانشگاهی ما مغفول مانده؛ زیرا علاوه بر تخصص، لازم است یک کتابدار، با محتوای رشته خود آشنا باشد؛ باید کتاب شناس، و فراتر از آن، منبع شناس باشد؛ منابع دیجیتال، منابع سمعی- بصری، نویسنده، مترجم، ناشر، موضوع، سیرهای  مطالعاتی و ... را بشناسد، در غیر اینصورت قادر نخواهد بود نقش خود را به عنوان مشاوری امین و کتابداری موفق ایفا کند .

 وی ادامه داد: گام سوم، آگاهی از مدیریت خدمات فرهنگی است؛ بدین معنا که کتابدار بتواند با کمک تخصص و اطلاعات خود در این حرفه، به بهترین شکل به ارائه خدمات بپردازد؛ کیفیت کار و کمیت آن را، به واقع و نه از طریق آمارسازی، ارتقاء دهد؛ چراکه اثر کتابخوانی اثری آماری نیست، مبنایی و محتوایی است؛ همچون گل های طبیعی که فضا را عطر آگین می کنند، در جامعه کتاب خوان، عطر کتابخوانی در مناسبات اجتماعی مردم آن تأثیرگذار خواهد بود. بعلاوه، در مدیریت خدمات فرهنگی، توجه به روابط انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ حتی با وجود مشکلات بسیار، نمی شود و نباید توقع داشته باشیم که مراجعین درگیر مسائل ما شوند؛ برخورد صحیح با مخاطب، مراجعات بعدی وی را به کتابخانه تضمین خواهد کرد؛ بنابراین به عنوان یک نهاد خدمات فرهنگی، باید برای مردم جاذبه داشته باشیم، نه دافعه .

مختارپور اضافه کرد: کتابدار باید مروج کتابخوانی باشد؛ این امر، تنها به زمان حضور در کتابخانه محدود نمی شود؛ کتابدار باید در هر مکانی به فراخور شرایط و به طرق مختلف مروج کتابخوانی باشد.

وی با اشاره به ساختار متنوع ایران به لحاظ مذهبی، زبانی، قومی و ... کسب بصیرت آگاهی های لازم در خصوص مسائل کشور و منطقه را از دیگر ملزومات حرفه کتابداری و ویژگی یک کتابدار ایده آل دانست.

مختارپور تصریح کرد: شناخت سازمان محل خدمت، از دیگر ملزومات است؛ دانستن آیین نامه ها، ضوابط و مقررات، اساسنامه، سیر تاریخی سازمان و ... ضمن اینکه شناختی از مشکلات سازمان بدست می دهد، زمینه ای برای داشتن انتظاراتی منطقی و متناسب با شرایط فراهم خواهد کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه ضمن اشاره به مشکلات و مسائل درون سازمانی و برون سازمانی موجود، تصریح کرد: من خود را خادم نهاد، کتابخانه ها، کتابداری و کتابخوانی می دانم؛ امروز نهاد از جایگاه خوب و قابل توجهی در میان سایر سازمان ها برخوردار است؛ بنابراین تقاضایم این است که با تعامل و همدلی بیشتر، با یکدیگر همراه باشیم تا به تدریج تمامی مشکلات حل شود.

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۲
آذر



  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۲
آذر

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۱۸
آذر


  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۱۸
آذر

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۱۶
آذر

حرص خوردن از کتاب‌نخوانی دیگران ثمره‌ای ندارد. باید آستین‌ها را بالا زد و کار تازه‌ای انجام داد. اگر تنها فردی هستید که در میان یک حلقه دوستی، کتاب می‌خوانید یا کتاب خوبی خوانده‌اید که کسی از پیشنهاد مطالعه شما استقبال نمی‌کند، این بخش از در ستایش خواندن به شما تعلق دارد. نخستین کاری که باید انجام داد نفس کتابخواندن است و تشویق دیگران به این امر.

برای عاشقان مطالعه و ستایندگان خواندن، یکی از بهترین هدایایی که می‌توانند برای دوستان به ویژه جوان تر خود تهیه کنند، کتاب است. اما این ‌که دوستان جوان‌تر چقدر ارج این هدیه را می‌دانند همیشه محل سوال بوده است. این که چطور می‌توانیم این دوستان جوان را به کتاب‌خواندن دعوت کنیم و تشویق شوند، موضوع مهمی است که از پسِ پاسخ به آن می‌توان راه‌های تازه و بدیعی برای دعوت به ترویج کتاب‌خوانی یافت.

  • کارشناسان امور کتابخانه ها