کاربر گرامی !؛ لطفا به منظور بهره گیری از کلیه قابلیت های وبلاگ از مرورگر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده نمائید

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
فروردين

امیر المومنان علی علیه السلام می فرمایند

 

مَن تَوکَّلَ عَلَی اللهِ ذَلَّت لَهُ الصِّعابُ وَ تَسَهَّلَت عَلَیهِ الأسبابُ

هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.

 

تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 197 ، ح 3888

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۳۱
فروردين

گزارش «کاربران فعال»، در دسترس مسئولین کتابخانه قرار گرفته است.فایل راهنمای گزارش «کاربران فعال» جهت بهربرداری بارگذاری شد.

دریافت


  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۹
فروردين

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۹
فروردين

آیا می دانید نزدیکترین کتابخانه ها به شما کدامند؟

با کمک این اپلیکیشن می توانید فهرست تمامی کتابخانه های عمومی شهر و یا استان خود را مشاهده کنید. می توانید آدرس دقیق آنها را از روی نقشه موقعیت یابی کنید و از نحوه رسیدن به محل موردنظر مطلع شوید. نهاد کتابخانه های عمومی با داشتن بیش از 3000 کتابخانه و دو میلیون عضو در کل کشور بزرگترین مرجع خدمات رسانی در حوزه کتاب و کتابداری در ایران می باشد.

دستیابی به کتابخانه حتی در دورترین نقاط کشور

شما با این اپلیکیشن می توانید در هر مکانی کتاب، نشریه و ... موردنظر خود را جستجو کنید و از وجود این منابع در کتابخانه قبل از مراجعه به آن اطمینان حاصل نمایید. حتی می توانید این منابع را قبل از رسیدن به کتابخانه رزرو نمایید تا به محض رسیدن به محل، توسط کتابدار تحویلتان شود.

می توانید از تازه ترین کتبی که به مخزن کتابخانه ها اضافه شده، اطلاع پیدا کنید. با نصب این اپلیکیشن قادر خواهید بودن با توجه به علاقه مندی های خود، از کتبی که تازه منتشر شده و برای کتابخانه ها ارسال شده، آگاهی یابید و آنها را امانت بگیرید.

این اپلیکیشن به صورت رایگان دراختیار عموم افراد جامعه می باشد و هرکس می تواند با نصب آن به خدمات و اخبار نهاد کتابخانه های عمومی کشور دسترسی داشته باشد.

 

نسخه تحت اندروید ‏«سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی »را از بازار اندروید دریافت کنید. این نسخه آزمایشی است و نظرات و پیشنهادات کتابداران و همکاران ارجمند، در بهبود و توسعه نگارش های بعدی آن بسیار موثر خواهد بود.
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.sibnegar.nahadlibrary&ref=share

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۸
فروردين

سامانه مدیریت نظارت و ارزیابی عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

این سامانه جهت دریافت کلیه شکایات، اعلان‌ها، انتقادات، پیشنهادها و تقدیر کاربران سامانه، از قبیل: مراجعین کتابخانه‌های عمومی، اعضاء کتابخانه‌ها، کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌ها در کشور طراحی شده است.

جهت ارتباط با این سامانه و با توجه به مندرجات فهرست راهنما نسبت به ثبت شکایات، اعلان‌ها، انتقادات، تقدیر و پیشنهادهای خود اقدام کرده تا در اسرع وقت رسیدگی و پاسخ لازم ارائه شود.


مراجعه کننده محترم خواهشمند است به نکات ذیل توجه فرمائید.

1-     این سامانه به منظور تسهیل و تسریع در ایجاد ارتباط با مراجعین، اعضای محترم کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابداران و کارکنان عزیز نهاد کتابخانه‌های عمومی و رسیدگی به مشکلات آنان طراحی شده است. لذا تقاضا داریم از ارسال مطالب واهی، کذب و به دور از واقعیت خودداری کنید.

2-     در ارتباط با کارکنان محترم، استدعا دارد، مراتب سازمانی و سلسله مراتب را رعایت کرده و برای این منظور در ابتدای امر سعی شود، موارد و مشکلات خود را از طریق مسئولان ذیربط مطرح و حل و فصل کنید؛ در غیر این صورت، چنانچه مورد خاصی وجود داشته باشد یا مشکل مطروحه رفع نشود، مراتب از طریق سامانه به این مدیریت اعلام شود.

«برای ارسال شکایات، اعلان‌ها، انتقادات، تقدیر و پیشنهادها نیاز به ثبت اطلاعات در سامانه می‌باشد. برای ثبت اطلاعات بر روی کلمه ثبت اطلاعات و برای پیگیری شکایات و اعلان بر روی کلمه پیگیری کلیک کنید»



  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۶
فروردين
  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۳
فروردين

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۱
فروردين


  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۱۹
فروردين

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به نقل از روابط‌ عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح سراسری پویش «کتاب‌خوان مجازی» را با هدف ایجاد فضایی برای معرفی و اشتراک کتاب‌های خوانده شده در فضای مجازی توسط تمامی افراد علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور برگزار می‌کند.

 در پویش «کتاب‌خوان مجازی» علاقه‌مندان می‌توانند ضمن معرفی خود و بیان اطلاعاتِ کتاب‌شناختی اثر مورد نظر، کتاب موردنظر خود و یا جمله‌ای زیبا یا بخشی از آنرا در قالب ویدئو‌های کوتاه به مدت 1 الی 7 دقیقه معرفی و با دیگران به اشتراک بگذارند.

 طبق اطلاعات اعلام شده در این فراخوان (اینـجا)؛ شرکت افراد در این پویش فاقد هرگونه محدودیت است و همه گروه‌های سنی علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی می‌توانند در پویش «کتاب‌خوان مجازی» شرکت کنند.

 متقاضیان شرکت و همراهی در این طرح سراسری می‌توانند پس از انتخاب یک جمله خواندنی و زیبا از یک کتاب، بازخوانی بخشی از یک کتاب خوانده شده و یا معرفی کامل یک کتاب پیش‌تر خوانده شده و به اشتراک گذاشتن آن در یک ویدئوی کوتاه در پویش «کتاب‌خوان مجازی» شرکت کنند.

در بخش دیگری از این فراخوان با اشاره به تهیه ویدئوهای کوتاه معرفی کتاب، خاطرنشان شده است: «زمان ویدئوهای تهیه شده می‌بایست از یک تا هفت دقیقه باشد (ویدئوها با زمان کوتاهتر بیشتر دیده می‌شوند) و اطلاعات کتاب‌ ارائه شده و معرفی کننده مشخص، صحیح و واضح باشد.»

 اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل نهاد در ادامه این فراخوان در توضیح نحوه ارسال ویدئوهای آماده شده، آورده است: «علاقه‌مندان به حضور در پویش «کتاب‌خوان مجازی» می‌بایست با مراجعه به کانال ketabclip@ ، طبق شیوه اطلاع‌رسانی شده ویدئوهای تولیدی خود را ارسال کنند.»

در بخش پایانی این فراخوان ضمن تأکید بر حجم فایل‌های ارسالی که می‌بایست متناسب با انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باشند، تصریح شده است: در طول سال جاری نیز در چند نوبت نسبت به ارزیابی ویدئو‌های ارسالی اقدام و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد. 

گفتنی است پویش «کتاب‌خوان مجازی» یکی از برنامه‌های مهم ترویجی کتاب و کتابخوانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 1395 است که پیش از این توسط علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد اعلام شده بود. (اینجـــا)

علاقه‌مندان جهت عضویت در کانال تلگرام ketabclip@ (ایــنجـا) کلیک کنید

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۱۶
فروردين


بیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سال 95 را به‌عنوان سال «خواندن» معرفی کرده و از تداوم برگزاری دوره‌های مشاوره کتابدار در قالبی نو خبر داد.

  • کارشناسان امور کتابخانه ها