کاربر گرامی !؛ لطفا به منظور بهره گیری از کلیه قابلیت های وبلاگ از مرورگر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده نمائید

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

۱۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۹
ارديبهشت

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۸
ارديبهشت

   

به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت علی اکبر ( ع ) و روز جوان ، به اطلاع می رساند در تاریخ 1395/03/03 ثبت نام نیم بهای جوانان  14-29 سال در کلیه کتابخانه های عمومی استان بلامانع است.

یادآوری 1 : توجه شود حضور فرد در کتابخانه به هنگام ثبت نام با ارائه کارت ملی یا کارت "جوان کارت " الزامی است .

یاداوری2:  ضمن رعایت بند 2-16 دستورالعمل عضویت مجموعه دستورالعمل های اداره کتابخانه های عمومی مبنی بر دریافت 5000 ریال هزینه صدور کارت عضویت الزامی است .

یادآوری 3: شایسته است اطلاع رسانی مناسب دراین خصوص بعمل آید .

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۷
ارديبهشت

نسخه PDF ویرایش جدید کتاب الکترونیکی «راهنمای آموزشی سامانه مدیریت» در وبلاگ بارگذاری شد. تغییراتی که در ویرایش جدید صورت گرفته شامل:

- مطابقت با کلیه اصلاحات و تغییرات صورت گرفته در نرم افزار سامانه تا اردیبهشت 1395

- قابل پیوند بودن فهرست مندرجات در فایل pdf

- بروزرسانی برخی از تصاویر مطابق با نگارش فعلی

- و برخی تغییرات جزئی دیگر است.

لطفا پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص محتوای این کتاب به ایمیل اداره سامانه (payam.soal@gmail.com) ارسال نمایید.

پ.ن: نیازی به پرینت این نسخه نیست. زیرا درصدد هستیم نسخه چاپی آن را تهیه و در اختیار کتابخانه ها قرار دهیم.


 

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۶
ارديبهشت

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نخستین جشنواره لباس کتابدارانِ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف بهره‌گیری از هنر ارزشمند طراحی لباس در مشاغل مختلف و به‌ویژه امور فرهنگی، ایجاد نشاط و تعامل بین مخاطبان، ارائه الگوهای نوین در لباس اسلامی و ایرانی، با همکاری کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

بر همین اساس، جلسات کارشناسی متعددی نیز برای برنامه‌ریزی اولیه موضوع در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار و اجرای کار نهایی شده است.فراخوان این جشنواره در دو بخش لباس بانوان و آقایان کتابدار به‌زودی منتشر و هنرمندان طراح با آگاهی از شاخص‌ها و شرایط عمومی اعلامی به رقابت خواهند پرداخت.در این جشنواره علاوه بر داوران فنی که در چارچوب ضوابط فنی مد و لباس کشور اعلام نظر خواهند کرد، کتابداران نیز به عنوان استفاده‌کنندگانِ لباس در امر داوری مشارکت خواهند داشت.گفتنی است در آیین اختتامیه این جشنواره، طرح‌های برتر معرفی و سپس طرح‌های برگزیده به تولید انبوه خواهند رسید.

 

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۳
ارديبهشت

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۳
ارديبهشت

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، دکتر عاطفه زارعی با اعلام فراخوان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی سال جاری توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه این جشنواره از ابتدای خردادماه آغاز می‌شود و تا 20 تیر ماه ادامه دارد، گفت: در صورت نیاز تا پایان تیرماه جشنواره تمدید خواهد شد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان برگزاری این جشنواره را در ترویج فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با امام رضا(علیه السلام) مهم دانست و افزود: شناسایی، معرفی و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است. وی از معرفی سه کتاب در گروه کودک، نوجوان و بزرگسال برای شرکت علاقه‌مندان در این جشنواره خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با تخفیف 65 درصد عرضه شده و در کتابخانه‌های عمومی برای شرکت‌کنندگان در جشنواره به فروش می‌رسد.

دکتر زارعی با بیان اینکه کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب ویژه کودکان انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: کتاب «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه نوجوانان به عنوان کتاب مرجع برای ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده‌ است. وی ادامه داد: کتاب «امام علی بن موسی‌‌الرضا(علیه السلام)» نوشته بنیاد پژوهش‌‌های اسلامی از انتشارات آستان قدس رضوی نیز ویژه جوانان و بزرگسالان انتخاب شده است. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه تبلیغات گسترده‌ این جشنواره توسط صداو سیما، نشریات، خبرگزاری‌ها و در اماکن عمومی انجام خواهد شد، ادامه داد: با آغاز این جشنواره در خردادماه امسال، در دهه کرامت نیز مراسم اختتامیه آن به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

 وی با بیان اینکه سعی بر آن است تا در این برنامه شهرستان‌ها و روستاها هم مشارکت حداکثری داشته باشند، تصریح کرد: یکی از شیوه‌های برگزاری این جشنواره به صورت مکتوب خواهد بود و همین امر می‌تواند با اطلاع‌رسانی لازم موجب شرکت روستاییان فاقد اینترنت در جشنواره شود.

دکتر زارعی برگزاری مسابقه به صورت آنلاین را دیگر شیوه برنامه‌ریزی شده از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام کرد و گفت: در آینده نزدیک با تمهیدات در نظر گرفته شده، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشورwww.iranpl.ir ، نسخه pdf کتاب را به صورت رایگان دانلود و در مسابقه شرکت کنند. وی با بیان اینکه این مسابقه به شیوه فردی و خانوادگی برگزار خواهد شد، افزود:‌ جوایز نفیسی در بخش خانوادگی به صورت مجزا از بخش فردی اهدا خواهد شد.
  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۲
ارديبهشت

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۱
ارديبهشت

رؤسای محترم اداره شهرستانها
کتابداران و مسئولین محترم

   با توجه به ضرورت اصلاح شماره راهنما و رده در محل منابع کتابخانه در سامانه مدیریت که از جمله پیش نیازهای ضروری برای انجام رف خوانی در کتابخانه ها است ، شایسته است کلیه مسئولین و کتابداران محترم حداکثر تا تاریخ1395/03/20نسبت به بررسی رده در محل کتاب و اصلاح خطاهای موجود در شماره راهنما به شرح ذیل اقدام نمایند . همچنین رؤسای شهرستانها موظف به تهیه گزارش از عملکرد کتابخانه ها در این زمینه و ارسال آن به معاونت امور کتابخانه های استان حداکثر تا تاریخ 1395/03/25می باشند

1.  دریافت گزارش فهرست نسخ از منوی گزارشات موجود در سیستم به تفکیک بخش ، انتخاب کلیه وضعیت ها ، نوع ماده و ترتیب براساس شماره راهنما

2. بررسی شماره راهنما ( پیش رده ، رده اصلی ، رده فرعی ، شماره کاتر ) و شناسایی شماره های نادرست

3. رفع خطاهای موجود براساس دستورالعمل ها و راهنماهای ارسال شده و همچنین مراجعه به نسخه الکترونیکی کتاب راهنمای سامانه مدیریت بارگذاری شده در وبلاگ امور کتابخانه ها

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۱
ارديبهشت


  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۱۵
ارديبهشت

  • کارشناسان امور کتابخانه ها