کاربر گرامی !؛ لطفا به منظور بهره گیری از کلیه قابلیت های وبلاگ از مرورگر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده نمائید

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

انتقال مدرک یا تغییر عنوان در ویرایش نسخه

يكشنبه, ۶ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۰۵ ق.ظ

تغییر عنوان در ویرایش نسخه، به کتابدار کمک می‌کند تا اصلاحاتی مانند عنوان اشتباه برای مدرک، غلطهای املایی و نظایر آن را انجام دهد.

منظور از انتقال مدرک (تغییر عنوان) در ویرایش نسخه چیست؟: گاهی اوقات به دلیل برخی خطاهای تبدیل و تجمیع، عنوان کتاب دچار خطاها و غلط‌های املایی شده است یا کاراکترهای نامتعارف در عنوان ایجاد شده است (به طور مثال: پرانتزها برعکس شده یا علائم و نقطه‌گذاری‌های زاید در آن وجود دارد ، ...) یا گاهی به هر دلیلی اشکالات فهرست‌نویسی برای یک رکورد رخ داده است (به طور مثال: عنوان یک کتاب با اطلاعات کتابشناسی توصیفی و تحلیلی آن همخوانی ندارد و یا عنوان متعلق به یک کتاب دیگر است، ...). همانطور که می‌دانید کتابدار نمی‌تواند اطلاعات کتابشناسی را تصحیح کند. به منظور رفع مشکل کتابداران در مواجه با عناوین غیرمتعارف، گزینه تغییر عنوان و یا انتقال مدرک در قسمت ویرایش نسخه قرار گرفته است. همانطور که تصویر را مشاهده می‌کنید، عنوانی که باید اصلاح شود پرانتزهای آن برعکس است. کتابدار می‌تواند با جستجو، اطلاعات کتابشناسی عناوین که صحیح است را پیدا کند، شماره رکورد آن را وارد و نسبت به جابجا کردن عنوان اقدام نماید. همانطور که گفته شد این جابجایی عنوان، برای عناوینی که با اطلاعات کتابشناسی توصیفی خود مرتبط نیستند و یا عنوان دارای غلطهای املایی و کاراکترهای نامتعارف و زاید است کاربرد زیادی دارد


  • کارشناسان امور کتابخانه ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی