کاربر گرامی !؛ لطفا به منظور بهره گیری از کلیه قابلیت های وبلاگ از مرورگر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده نمائید

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

۱۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۹
شهریور


  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۹
شهریور


دومین نشست استانی کتابخوان با موضوع دفاع مقدس در تاریخ 94/6/31 ساعت 16/30در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس برگزار می گردد.لذا از همکاران گرامی دعوت به عمل می آید در این نشست حضور بهم رسانند

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۹
شهریور

بخشنامه به کلیه ی واحد های ستادی و استانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور


روز چهارشنبه مورخ 94/7/1 مصادف با نهم ذیحجه الحرام سال1436 قمری و روز عرفه- نیایش می باشد.زائران خانه خدا در این روز در صحرای عرفات به نیایش حق و خودسازی می پردازند . روزی است که امید می رود همگان مشمول عنایات و لطف خداوند منان قرار گیرند.

به همین مناسبت کلیه ی واحد های نهاد در سراسر کشور از ساعت 12 ظهر روز عرفه تعطیل خواهند بود تا با فرصت کافی امکان بهره مندی از فضایل آن روز را داشته باشند .

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۴
شهریور


نامه ی خوش خبر از عالم اسرار بیار...


  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۴
شهریور

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مدتی است در صفحه شخصی خود در سایت آپارات اقدام به انتشار فیلم‌هایی که در آنها به معرفی کتاب پرداخته است می‌کند. وی همزمان با سالروز ازدواج مبارک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، فیلمی منتشر کرده است که در آن، کتابی با عنوان «دو کوچه قبل از بله» از «سیدعلی پورحسینی» را معرفی می‌کند. در این کتاب به زبانی ساده و شیوا درباره جوان و ازدواج و البته مسائل مهمی که با آن روبه رو است پرداخته شده است. سعی شده که آموزش‌های کوتاه و مفیدی درباره ازدواج به جوانان و البته زوج‌های جوان داده شود؛ جوانی و اهمیت ازدواج، ازدواج و انگیزه‌های پسندیده و ناپسند، شرایط لازم برای ازدواج، ازدواج‌های سست و شکست‌پذیر، شخصیت‌شناسی و اولویت‌بندی در ملاک‌های انتخاب همسر شایسته و مراحل اجرایی ازدواج مهم‌ترین سرفصل‌های این کتاب است.

کتاب «دو کوچه قبل از بله» شامل‌ مباحثی در خصوص«پیوند مقدس ازدواج» است، و طی آن عمده‌ترین معیارهای گزینش همسر تشریح می‌گردد. اما از آنجا که اغلب جوانان (چه دختر و چه پسر) خام و کم‌تجربه هستند، مؤلف نکاتی را خطاب به والدین و نیز جوانان در آستانه‌ ازدواج بیان کرده ‌است. این مطالب برگرفته از آموزه‌های دینی و در مورد آداب و شرایط ازدواج، فرآیند خواستگاری، لزوم شناخت طرفین از یکدیگر، و توصیف انواع ازدواج‌های سست و شکست‌پذیر می‌باشد.

گزیده‌ای از کتاب:

در بخشی از این کتاب درباره ویژگی‌های همسر مناسب آمده است: یکی از ویژگی‌های لازم برای یک همسر مناسب، حسن خلق است. داشتن صفات اخلاقی نیکو یکی از مهم‌ترین مسائلی است که موجب سعادت و دوام زندگی زناشویی می‌شود. مراد از حسن خلق، رفتارها و تعامل‌های مناسب در زندگی و سازگاری و مدارا با افراد است. اساس زندگی زناشویی، سازگاری، تفاهم و همکاری است که این امور فقط در پرتو حسن خلق فراهم می‌شود. حسن خلق نیز شرطی لازم و ملاکی مطلق برای همسر مناسب است. بنابراین اگر فردی از حسن خلق برخوردار نباشد، فاقد شرایط لازم محسوب می‌شود؛ به همین دلیل، اولیای دین به صراحت از ازدواج با افراد بدخلق نهی کرده‌اند. وقتی از رسول خدا سوال شد که دختران خود را به ازدواج چه افرادی درآورند؟ فرمودند: کسی که اخلاقش نیکو و دیندار باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند فیلم معرفی کتاب «دو کوچه قبل از بله»توسط دبیرکل نهاد را از ایـــنجا تماشا کنند.

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۲۳
شهریور


  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۱۵
شهریور

گاهی به شدت از شغلم دلزده می ­شوم. روزهای زیادی در چرخه کارهای روزمره اداری گیر می­ افتم و احساس ماشین بودن می کنم. کاری ندارم جز اینکه تند و تند کتاب ­ها را از قفسه بیرون بیاورم، رکوردشان را اصلاح کنم، بارکدشان را پرینت بگیرم و بگذارم شان برای چسبانده شدن. آخر سر هم آن ها را بشمارم تا ببینم امروز راندمان کاری ام چقدر بوده است! مبادا آخر ماه که کارنامه اعمال مان را به دست مان میدهند زیر سوال بروم.

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۱۴
شهریور

باعنایت به نقش کتابخانه ها در تحقق اهداف سند چشم انداز نهاد کتابخانه های عمومی کشور در افق ایران 1404 و بسط گسترش فرهنگ مطالعه ی مفید، نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نظر دارد به مناسبت 24 آبان ماه روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار که مقارن با روز بزرگداشت آیت الله علامه سید محمدحسین طباطبایی است، اقدام به انتخاب کتابخانه نمونه کشوری نماید. لذا مقتضی است با توجه به بازدیدهای کارشناس امورکتابخانه ها از کتابخانه های عمومی تحت پوشش ،نسبت به معرفی دو باب ( یک باب نهادی و یک باب مشارکتی) از کتابخانه های آن شهرستان، طبق شاخص های ذیل به همراه تکمیل صورتجلسه های انتخاب، مدارک و مستندات مربوطه مطابق با فرمت پیوست حداکثر تا تاریخ 1394/06/19 به معاونت امور کتابخانه ها اقدام نمایید. 

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۱۳
شهریور

دکتر پریرخ با اشاره به حضور انکارناپذیر منابع اینترنتی در جوامع فعلی گفت: اگر کتابخانه ها جاذبه بیشتری داشته باشند مسلما افراد جذب کتابخانه ها می شوند. دسترسی به فناوری های امروز آسان، وقت گیر و جاذب است اما نباید فراموش کرد که مجموعه های چاپی و سنتی همیشه جایگاه خود را دارند

  • کارشناسان امور کتابخانه ها
۱۰
شهریور

          پیرو نامه شماره 1478 مورخ 1394/05/06 درخصوص اصلاح داده  ها در نرم افزار سامان که مهلت مورد نظر تا تاریخ 1394/05/28 ذکر شده بود ، متأسفانه تعداد 57350 مورد از اصلاح داده های کتابخانه ها ( اعم از رده نادرست ، شماره ثبت نادرست ، عنوان تکراری ، بارکد تکرای و ... ) انجام نشده است . لذا مجدداً تاکید می گردد با توجه به اهمیت موضوع ، حداکثر تا تاریخ 1394/06/20 نسبت به اصلاح داده ها اقدام گردد . لازم به ذکر است بعد از تاریخ مقرر هیچ گونه توجیهی از سوی مسئولین کتابخانه ها پذیرفته نخواهد شد .

  • کارشناسان امور کتابخانه ها