کاربر گرامی !؛ لطفا به منظور بهره گیری از کلیه قابلیت های وبلاگ از مرورگر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده نمائید

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

امور کتابخانه های عمومی استان همدان

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی سریع و دقیق به تمامی رؤسای محترم ادارات، مسئولین و کتابداران محترم کتابخانه ها در رابطه با فعالیتهای مربوط به کتابخانه ایجاد شده است.

فراخوان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان

پنجشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۱۲ ق.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، دکتر عاطفه زارعی با اعلام فراخوان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی سال جاری توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه این جشنواره از ابتدای خردادماه آغاز می‌شود و تا 20 تیر ماه ادامه دارد، گفت: در صورت نیاز تا پایان تیرماه جشنواره تمدید خواهد شد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان برگزاری این جشنواره را در ترویج فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با امام رضا(علیه السلام) مهم دانست و افزود: شناسایی، معرفی و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است. وی از معرفی سه کتاب در گروه کودک، نوجوان و بزرگسال برای شرکت علاقه‌مندان در این جشنواره خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با تخفیف 65 درصد عرضه شده و در کتابخانه‌های عمومی برای شرکت‌کنندگان در جشنواره به فروش می‌رسد.

دکتر زارعی با بیان اینکه کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب ویژه کودکان انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: کتاب «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه نوجوانان به عنوان کتاب مرجع برای ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده‌ است. وی ادامه داد: کتاب «امام علی بن موسی‌‌الرضا(علیه السلام)» نوشته بنیاد پژوهش‌‌های اسلامی از انتشارات آستان قدس رضوی نیز ویژه جوانان و بزرگسالان انتخاب شده است. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه تبلیغات گسترده‌ این جشنواره توسط صداو سیما، نشریات، خبرگزاری‌ها و در اماکن عمومی انجام خواهد شد، ادامه داد: با آغاز این جشنواره در خردادماه امسال، در دهه کرامت نیز مراسم اختتامیه آن به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

 وی با بیان اینکه سعی بر آن است تا در این برنامه شهرستان‌ها و روستاها هم مشارکت حداکثری داشته باشند، تصریح کرد: یکی از شیوه‌های برگزاری این جشنواره به صورت مکتوب خواهد بود و همین امر می‌تواند با اطلاع‌رسانی لازم موجب شرکت روستاییان فاقد اینترنت در جشنواره شود.

دکتر زارعی برگزاری مسابقه به صورت آنلاین را دیگر شیوه برنامه‌ریزی شده از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام کرد و گفت: در آینده نزدیک با تمهیدات در نظر گرفته شده، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشورwww.iranpl.ir ، نسخه pdf کتاب را به صورت رایگان دانلود و در مسابقه شرکت کنند. وی با بیان اینکه این مسابقه به شیوه فردی و خانوادگی برگزار خواهد شد، افزود:‌ جوایز نفیسی در بخش خانوادگی به صورت مجزا از بخش فردی اهدا خواهد شد.
  • کارشناسان امور کتابخانه ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی